Дистанційне навчання. Українська література.

7 клас
Урок 17.03
Тема: Олег Ольжич. " Захочеш - і будеш" (із циклу "Незнаному воякові"). Українські національні ідеї, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, шляхетність, патріотизм. Моральний заповіт нащадкам.

https://www.youtube.com/watch?v=4TaDyLrr8Oc

https://www.youtube.com/watch?v=aoM3mdGlOII

Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал у підручнику с. 247- 249.
Виразно читати поезію, ідейно-художній аналіз. Опрацювати запитання у підручнику с.249.


Урок 18.03
Тема:Олена Теліга. "Радість", "Сучасникам", "Пломінний день".Українські національні ідеї, лицарі духу. Романтичний максималізм, сила духу, шляхетність, патріотизм. Моральний заповіт нащадкам.

https://www.youtube.com/watch?v=w8touaxlgU8

https://www.youtube.com/watch?v=ggGsI4cuzK8

https://www.youtube.com/watch?v=NW7q9YqdeMs


Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал  підручника с.250-253.
Виразно читати поезії, ідейно-художній аналіз. Опрацювати запитання у підручнику с.252-253.
Практичне завдання:  №11-12 (у підручнику с. 253.)


Урок 24.03
Тема:  Література рідного краю. О.Жовна "Наталочка".

Опрацювати:

1. Біографію О.Жовни.
2. https://drive.google.com/file/d/0B3Ydb-VcxqP9aW54Z21KUU4ybkk/view?usp=sharing
3. Презентація буктрейлера «О. Жовна «Наталочка».



Прийом «Незакінчене речення»:
  • Твір «Наталочка» мене змусив замислитися…
  • Страшно, коли…
  • Хочу порадити всім…
  •  Домашнє завдання:
  1. Дібрати вислови відомих людей про маму (не менше 5).
  2. Написати лист у майбутнє до своєї мами. (Обрати вік: 15, 25, 35, 45, 55 років).


Урок 25.03
Тема:  Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили".Повість про пригоди українського силача.


https://www.youtube.com/watch?v=LbXD_CTaWWw

Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал  підручника с.254-278.
Прочитати повість"Неймовірні пригоди Івана Сили"; опрацювати запитання у підручнику с.261-262.



Урок 07.04
Тема:  Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Іван Сила (Іван Фірцак) - утілення непереможного духу українського народу , його доброти й щирості

Домашнє завдання: прочитати повість; відповіді на запитання підручника  с. 269- 270. Скласти і заповнити таблиці "Паспорт твору" та "Паспорт героя"( у зошиті).






Урок 08.04
Тема:  Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність


Домашнє завдання: відповіді на запитання підручника  с.277 - 278. На прикладі твору  "Неймовірні пригоди Івана Сили" написати твір на тему "Чому я маю пишатися своїм народом?"(у зошиті).



Урок 14.04
Тема:    Олександр Гаврош "Неймовірні пригоди Івана Сили". Морально-етична проблематика твору : добро і зло, справжня дружба і любов, чесність і підступність

Запис у зошиті. Заповнення таблиці «Світ добра та зла у повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»


Добро (принципи, за якими живуть герої повісті)
Зло (морально-етичні принципи, які порушують герої повісті)



Домашнє завдання:  заповнити таблицю, намалювати афішу до виступу Івана Сили в цирку. Написати фанфік "Я - герой повісті "Іван Сила" або "Мій найкращий друг Іван Сила".(у зошиті)

Підготувати пошуково-дослідницький проєкт "Найсильніші люди планети", "Найсильніші українці".





Урок 15.04
Тема:     РМ. Письмовий твір-розповідь про вигадані події на основі прочитаного.

               Складання власної версії закінчення твору (фанфіка).
                Продовження розповіді про пригоди Івана Сили ( на вибір)

Домашнє завдання: написати у зошит творчу роботу.




Урок 21.04
Тема:  Андрій Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. "Пісня про рушник", "Чому, сказати, й сам не знаю..."






https://www.youtube.com/watch?v=6RAJPVmxbrA

Домашнє завдання:  переглянути відео; опрацювати матеріал підручника с. 279-281; опрацювати запитання підручника с.282-283; виконати завдання 11 с.283( у зошиті). Вивчити вірш напам'ять (на вибір).





Урок 22.04
Тема:   Андрій Малишко."Пісня про рушник", "Чому, сказати, й сам не знаю..."Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.

Виконати завдання: (запис у зошиті) !


1.1.         1.Прослуховування аудіозапису «Пісня про рушник»



1.1.         Літературний аналіз "Пісня про рушник"

Тема: 
Ідея: 
Основна думка: 
Жанр: 
Художні засоби:
Епітети: 
Метафори: 
Порівняння: 
Рефрен:

2. Перегляд відеозапису на пісню А.Малишка «Стежина»



 Складання інформаційного грона

Складіть інформаційне ґроно щодо характеристики стежини.


СТЕЖИНА





Літературний аналіз твору

Тема: 
Ідея: 
Основна думка: 
Жанр: 
Художні засоби:
Епітети: 
Метафори: 
Рефрен: 



Урок 28.04

Тема:  Андрій Малишко."Пісня про рушник", "Чому, сказати, й сам не знаю..."Художні засоби донесеннядо читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної памяті. Ліризм поезій А.Малишка.


1.Визначити і записати в зошит основні мотиви “Пісні про рушник” і “Стежини”.

 2.Визначити фольклорні ознаки, які властиві пісням А.Малишка. 3. Створити ілюстрацію до однієї з поезій А.Малишка або “кольоровий портрет” вірша.
4.Скласти презентаційну картку твору «Чому, сказати, й сам не знаю...».

5.Написати есе «Моя стежина додому»


Домашнє завдання:  виконати завдання 1-5( запис у зошиті).





Урок 29.04

Тема:   Позакласне читання. Володимир Івасюк. Пісенна творчість . "Червона рута", "Я піду в далекі гори", "Балада про мальви", "Водограй". Пісні митця, що сприяли відродженню національної самосвідомості, патріотичних почуттів.

https://www.youtube.com/watch?v=J60ezJsREX4

https://www.youtube.com/watch?v=w-yTvjSZALk





1. Спробуйте записати у ваших робочих зошитах всі слова, можливо думки, які викликали у вас ці пісні.

2. Записати ідейно-художній аналіз однієї з пісень на вибір.

Домашнє завдання:  переглянути відео; прослухати пісні. Виконати завдання 1-2 (запис у зошиті).





Урок 05.05
Тема:   Контрольна робота: "Ми - українці".(Тестові завдання)


Контрольна робота ( тестові завдання).  Ми- українці ( твори Олега Ольжича, Олени Теліги, Олександра Гавроша  та  Андрія Малишка).

                     
І рівень (  4 бали).
1. Сином якого відомого українського письменника був Олег Ольжич?
а) Михайла Стельмаха;
б) Івана Франка;
в) Олександра Олеся;
г) Андрія Чайковського.

2. У якому персоніфікованому образі постає радість в однойменному вірші Олени Теліги?
а) босоногої дівчинки;
б) вітрогона-хлопчини;
в) пташки;
г) квітки.

3. Який художній засіб використаний в уривку з вірша Андрія Малишка?
   …І засмучені очі хороші блакитні твої.
а) епітет;
б) метафора;
в) порівняння;
г) персоніфікація.

4. У якому виді спорту Іван Сила вперше заявив про себе як професійний спортсмен, перемігши поліцейського Магдебуру?
а) боротьба;
б) бокс;
в) легка атлетика;
г) важка атлетика.
                                                                             ІІ рівень( 2 бали)
5. Установіть відповідність між героєм повісті Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили» та його характеристикою.


1. Міха Голий.
2. Аделія.
3. Піня.
4. Велет.


а) найсильніша людина Японії;
б) вуличний борець, якого переміг Іван;
в) власниця цирку;
г) товариш Івана, сторож у цирку;
д) карлик.



                                                                     ІІІ рівень (3 бали)
6.Визначте ідею вірша О. Теліги  «Сучасникам».
7. Як Іванові Силі вдалося стати професійним спортсменом та учнем доктора Брякуса?
8. Як ви гадаєте, що прагнув донести до читачів Андрій  Малишко своєю поезією « Чому, сказати, й сам не знаю…»?                               

                                                                         IV рівень (3 бали).
9. Напишіть твір-мініатюру на одну із запропонованих тем:
1). «Іван Сила – утілення непереможного духу українського народу, його доброти  і щирості» (за повістю Олександра Гавроша «Неймовірні пригоди Івана Сили»).
2). «Краса українського рушника» (за віршем Андрія Малишка «Пісня про рушник»).



Домашнє завдання: виконати контрольну роботу(запис  у зошиті).
Зберігаємо зошити з усіма  виконаними  завданнями !!!




Урок 06.05
Тема: Література рідного краю. Учнівський прєкт "Письменники Кіровоградщини".

Проект - це послідовний і самодостатній набір заходів, розроблений для досягнення поставлених результатів у межах визначених часових рамок. Зміни, які відбудуться внаслідок реалізації проекту, повинні визнаватись позитивними й бажаними в суспільстві.
Як скласти учнівський проект?
Учнівський проект — індивідуальне або гру­пове учнівське дослідження, здійснене на основі вільного вибору учнів та їхніх інтересів.
Етапи
1.  Підготовка (пропозиція, продумування, визначення теми, вибір проектного за­вдання — установча конференція (за­гальні збори)).
2.  Планування (визначення джерел інфор­мації, способів обробки та аналізу ін­формації, способів подання результатів, процедури і критеріїв оцінювання, роз­поділ завдань між членами групи — уста­новча конференція).
3.  Дослідження (збирання інформації, ви­конання окремих міні-проектів — робо­та міні-груп).
4.  Результат (звіт про виконання міні-про­ектів, аналіз інформації та формулюван­ня висновків, обговорення загального звіту — групові заняття).
5.  Подання результатів або звіт (захист проекту — підсумкова конференція (за­гальні збори)).

6.  Оцінка результатів процесу.

Домашнє завдання:  скласти проєкт на дану тему.





Урок 12.05
Урок 13.05
Тема: Узагальнення та систематизація вивченого "Мої улюблені твори та герої"

https://www.youtube.com/watch?v=n32Kl4o5bOY

Домашнє завдання: виконати завдання за посиланням.




Урок 19.05;  20.05
Тема:   Підсумковий урок

Гра „Що? Де? Коли?” 
Що?
1. (1 б.) Що таке метафора?
2. (1 б.) Що є характерною ознакою ліричних творів?
3. (1 б.) Що таке коломийка?
4. (1 б.) Що відобразила Л.Пономаренко в новелі „Гер переможений?”
5. (1 б.) Що ви можете сказати про творчість Ліни Костенко?
6. (1 б.) Що ви знаєте про літературні роди і жанри?
7. (1,5 б.) Що об'єднує балади Т.Шевченка?
8. (1,5 б.) Що таке „захалявні книжечки?”
9. (1,5 б.) Що дивувало та обурювало Т.Шевченка під час відвідин України?
10. (1,5 б.) Що свідчить про те, що Фрідріх („Гер переможений”) був доброю людиною?
11. (2 б.) Що ви можете сказати про вчинок Юрка? („Сім'я дикої качки”).
12. (2 б.) Що ви знаєте про пісенну творчість А.Малишка?
13. (2 б.) Що проголошує В.Симоненко у вірші „Ти знаєш, що ти — людина?”
14. (2 б.) Що нового ви дізналися про лелек із твору В.Голобородька „Лелека”?
15. (2 б.) Що ви знаєте про українську діаспору в світі?
Де?
1. (1 б.) Де народився Т.Шевченко?
2. (1 б.) Де навчався І.Франко?
3. (1 б.) Де знаходиться мала батьківщина Б.Лепкого?
4. (1 б.) Де знайшов свою сестру Павлусь? („За сестрою”).
5. (1 б.) Де виник задум поеми „Чайка на крижині” Л.Костенко?
6. (1,5 б.) Де Климко роздобув сіль?
7. (1,5 б.) Де знаходиться кіностудія, яка носить ім'я О.Довженка?
8. (1,5 б.) Де, коли і ким було створено цикл „У казематі”?
9. (1,5 б.) Де знайшли свою смерть монголи і чому?
10. (1,5 б.) Де і для чого шукав головний герой цвіт щастя?
11. (2 б.) Де Климко і Зульфат побачили свою вчительку, як вони їй допомогли?
12. (2 б.) Де і за яких обставин був написаний „Заповіт”?
13. (2 б.) Де ховав господар гроші? („Мишка”).
14. (2 б.) Де змушений був перебувати Б.Лепкий більшу частину свого життя?
15. (2 б.) Де виникли коломийки і що ви знаєте про особливості цього жанру?
Коли?
1. (1 б.) Коли і де народився І. Франко?
2. (1 б.) Коли навчився читати Михайлик, герой повісті „Гуси-лебеді летять”?
3. (1 б.) Коли відбувалися події, описані у повісті Г.Тютюнника „Климко”?
4. (1 б.) Коли вийшла перша збірка І.Франка і як вона називалася?
5. (1 б.) Коли і ким було зруйновано Запорозьку Січ?
6. (1,5 б.) Коли можна стверджувати, що вірш вільний?
7. (1,5 б.) Коли і ким Шевченка було викуплено з кріпацтва?
8. (1,5 б.) Коли відбувалися події, описані в історичній повісті „Захар Беркут”?
9. (1,5 б.) Коли і чому батько був змушений носити Михайлика до школи у киреї? („Гуси-лебеді летять”).
10. (1,5 б.) Коли і за яких обставин була створена поезія „Видиш, брате мій”?
11. (2 б.) Коли можна стверджувати, що твір — автобіографічний? Наведіть приклад автобіографічного твору.
12. (2 б.) Коли і чому Л.Кисельов почав писати українською мовою?
13. (2 б.) Коли і до якого кінофільму були написані ці рядки?


Рідна мати моя, ти ночей не доспала,
Ти водила мене у поля край села,
І в дорогу далеку ти мене на зорі проводжала,
І рушник вишиваний на щастя дала.

14. (2 б.) Коли ви прочитали найцікавіший, на вашу думку, твір?
15. (2 б.) Коли ви вперше почули пісню „Стежина”? Які ще поезії А.Малишка покладено на музику?

Домашнє завдання:    написати відповіді на запитання у зошит.


Список літератури на літо 

Українські історичні пісні:

«Зажурилась Україна», «Та, ой, як крикнув же козак Сірко», «Ой Морозе, Морозенку», «Максим козак Залізняк», «Чи не той то Хміль», «За Сибіром сонце сходить».

Усна народна творчість:

Пісні Марусі ЧУРАЙ. «Засвіт встали козаченьки», «Віють вітри, віють буйні», «Ой не ходи, Грицю».

Українські народні думи:

«Маруся Богуславка»,

Світ української поезії:

Тарас ШЕВЧЕНКО. «Думи мої, думи мої…» (1847), «Ой три шляхи широкії…», «Мені однаково, чи буду…»,
Леся УКРАЇНКА. «Давня весна», «Хотіла б я піснею стати…», «Давня казка»,
Володимир СОСЮРА. «Любіть Україну!», «Васильки», «Осінь»,
Володимир ПІДПАЛИЙ. «…Бачиш: між трав зелених…», «Зимовий етюд»,
Василь ГОЛОБОРОДЬКО. «З дитинства: дощ» («Я уплетений…»), «Наша мова», «Теплі слова».

Національна драма:

Іван КАРПЕНКО-КАРИЙ. «Сто тисяч»,
Михайло КОЦЮБИНСЬКИЙ. «Дорогою ціною»,
Олександр ДОВЖЕНКО. «Ніч перед боєм»,
Ніна БІЧУЯ. «Шпага Славка Беркути».
Володимир Дрозд. «Білий кінь Шептало»,
Юрій Винничук. «Місце для дракона».

Український гумор:

Валентин ЧЕМЕРИС. «Вітька + Галя, або Повість про перше кохання».

Немає коментарів:

Дописати коментар