Дистанційне навчання. Зарубіжна література.

5 клас

Урок 13.03
Тема: Льюіс Керролл "Аліса в Країні Див".Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.

1. Переглянути відеоурок.



 2. Прочитати казку.
3. Характеристика образу Аліси. Підібрати цитати до образу.
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com

6 клас
Урок 13.03
Тема: Лаконізм форми і широта художнього змісту хайку. Зображення станів природи в ліриці Мацуо  Басьо. Роль художньої деталі. Підтекст.
https://drive.google.com/open?id=19OUlKshtZw-bd5T118CqGC_RmeK9qv5J


Домашнє завдання: вивчити напам'ять 3-4 хайку Мацуо Басьо(на вибір). Які роздуми виникли під час читання цих поезій?Прокоментуйте.
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com

9 клас
Урок 13.03
Тема: Генрік Ібсен. "Ляльковий дім". Композиція п'єси. Підтекст. Символіка. Відкритість фіналу.

Домашне завдання: знати зміст п'єси, с. підручника 217-235. Аналізувати композицію твору, визначати символіку, характеризувати образи п'єси. Творче завдання: скласти  "Дерево рішень": як можна розв'язати проблему Нори? Скласти сенкан.
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com


7 клас
Урок 12.03
Тема: Артур Конан Дойл - відомий автор детективних циклів . Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв'язання сімейного конфлікту в оповіданні "Пістрява стрічка".


Домашнє завдання: опрацювати біографію письменника, знати зміст оповідання, с. підручника 202-215(завдання і запитання до прочитаного).
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com


8 клас
Урок 12.03

Тема: Бароко як доба і художній напрям у європейській літературі й мистецтві. Видатні представники європейського бароко та їхні здобутки.

* Переглянути відеоурок.





Домашнє завдання: підготувати повідомлення про особливості культури доби бароко; дібрати ілюстрований матеріал, повязаний з епохою бароко(використати підручники історії, довідники, енциклопедії, Інтернет),опрацювати матеріал підручника.
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com


7 клас
Урок 16.03
Тема:  Сутність "дедуктивного метода" Шерлока Холмса, утвердження в його образі сили інтелектуі моральних якостей. Доктор Ватсон як оповідач. Різні точки зору на події як художній прийом створення атмосфери таємничості.

Домашнє завдання: Схарактеризуйте образ доктора Ватсона. Чи був він добрим помічником Холмса? Чим, на вашу думку, Шерлок Холмс відрізняється від сищиків з інших детективних творів?
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com




8 клас
Урок 16.03
Тема: Із лірики європейського бароко. Луїс де Гонгора-і-Арготе "Галерник". Втілення у вірші провідних тем барокової літератури: людина і Доля, блукання людини у Всесвіті, залежність від вищих сил, драматизм духовного життя. Символіка твору. Образ ліричного героя.





Домашнє завдання: переглянути презентацію; опрацювати матеріал підручника, ідейно-художній аналіз твору. Повторити літературні терміни: сонет, характерні ознаки поезії бароко.
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com


9 клас
Урок 16.03
Тема:  Бернард Шоу. Особливості світогляду Б.Шоу.




Домашнє завдання: переглянути відео; опрацювати матеріал підручника с. 236-238; підібрати афоризми  Б.Шоу, прокоментувати їх. Скласти інформаційне гроно "Бернард Шоу - митець і особистість". Прочитати п'єсу "Пігмаліон".
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com


5 клас
Урок 17.03
Тема:    Л. Керролл "Аліса в Країні Див". Особливості художньої мови твору.


Домашнє завдання: випишіть і поясніть вжиті у казці фразеологізми; визначити композицію твору; скласти анкету-характеристику головної героїні книги Аліси; характеристика інших  героїв (Королева, Король, Кіт, Білий Кролик) казки. Творче завдання: скласти діалог Аліси із одним із сучасних школярів( із собою). Казка-повість Л.Керролла "Аліса в Країні Див"призначена : для дітей, для дітей і дорослих, для дорослих. Відповідь аргументуйте.


6 клас
Урок 17.03
Тема: Роберт Бернс. "Моє серце в верховині..."Ідея любові до батьківщини у вірші.



Домашнє завдання: переглянути відео; опрацювати теоретичний матеріал підручника (біографія поета);вивчити напам'ять вірш "Моє серце в верховині ..."; розглянути запитання до вірша у підручнику.


7 клас
Урок 19.03
Тема: Позакласне читання. Артур Конан Дойл. Іронічне зображення пристрасті людини до легкого збагачення в оповіданні "Спілка рудих".

Домашнє завдання: прочитати оповідання; характеристика героїв.
 Скласти психологічний портрет героя (риси характеру- цитати, факти).



8 клас
Урок 19.03
Тема:  Історичні умови, філософське та естетичні підгрунтя  класицизму. Характерні ознаки класицизму як художнього напряму.




































Домашнє завдання: переглянути презентацію; виконати  завдання "Перевір себе" із записом у зошит; опрацювати матеріал підручника; в зошиті скласти таблицю "Характерні ознаки класицизму".


5 клас
Урок 20.03
Тема:  Позакласне читання. Кір Буличов. Цикл "Аліса".

Домашнє завдання: прочитати повість "Подорож Аліси"; скласти запитання за прочитаним  текстом.


6 клас
Урок 20.03
Тема:  Роберт Бернс. "Моє серце в верховині..."Антитеза (рідний край - чужина). Елементи фольклору ( традиційні образи, постійні епітети, повтори).

Домашнє завдання: визначити художні особливості поезії (епітети, метафори, персоніфікація, інверсія); знайти фольклорні елементи у вірші (повтори, постійні епітети, традиційні образи). Зробити записи у зошиті.



9 клас
Урок 20.03
Тема:  Бернард Шоу. Специфіка втілення античного міфу в п'єсі "Пігмаліон". Ідея  "одухотворення" людини й життя засобами мистецтва, збереження національної культури, розвитку мови.


Домашнє завдання: визначити композицію твору і записати в зошит; скласти таблицю  "Порівняльна характеристика сюжету античного міфу та п'єси Б.Шоу "Пігмаліон" ", занотувати у зошит.


8 клас
Урок 23.03
Тема:  Позакласне читання. Мольєр "Тартюф".

https://www.youtube.com/watch?v=zMbipjjSYbg

https://www.youtube.com/watch?v=SgfIsSar94Q


Домашнє завдання: переглянути відео; прочитати п'єсу; скласти запитання до тексту.
Виконані завдання переслати на електронну адресу вчителя: lilialihodid@gmail.com



7 клас
Урок 23.03
Тема:  Новела як літературний жанр. Її характерні ознаки, різновиди.
О. Генрі - майстер новели. Моральні цінності в новелі " Дари волхвів". Біблійні мотиви у творі, художні деталі. Особливості художньої мови новели, розповідач.


https://www.youtube.com/watch?v=I6bzSO3RcH0

Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати і записати поняття новела; опрацювати матеріал підручника; прочитати новелу "Дари волхвів" та довести ,що даний твір - новела.


9 клас
Урок 23.03
Тема:   Динаміка образу Елайзи Дулитл.

Домашнє завдання:  характеристика образу Елайзи Дулитл ; скласти таблицю "Еволюція Елайзи: від квіткарки до леді" (Що було? Що стало? Що залишилося незмінним ?); скласти "Асоціативне гроно" - Гіггінс, Елайза.


5 клас
Урок 24.03
Тема:  Марина Цвєтаєва." Книги в червоній палітурці". Чарівний світ літератури й мистецтва у вірші .

https://www.youtube.com/watch?v=C2L36WQPpT4

https://www.youtube.com/watch?v=5TF6TalMVew

Домашнє завдання: переглянути відео; виразно читати  поезію та  аналізувати.




6 клас
Урок 24.03
Тема:  Джанні Родарі."Листівки з видами міст". Широта світу та його сприйняття ліричним героєм вірша.

https://www.youtube.com/watch?v=q0lKWztESZg

https://www.youtube.com/watch?v=habji7zPimk


Домашнє завдання:  переглянути відео; опрацювати матеріал підручника; виразно читати поезію та аналізувати .



8 клас
Урок 06.04
Тема: Мольєр. "Міщанин-шляхтич". Мольєр - майстер класицистичної комедії. Художнє новаторство Мольєра у драматургії, вплив його відкриттів на світове театральне мистецтво.




https://www.youtube.com/watch?v=fPhDzGjtbHI

Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал підручника. Зі словника літературознавчих термінів виписати визначення комедія. Прочитати комедію Мольєра "Міщанин-шляхтич".




7 клас
Урок 06.04
Тема:  О. Генрі. "Останній листок". Новела "Останній листок"- гімн людині, котра здатна на самопожертву заради ближнього . Специфіка розкриття образу Бермана . Образи дівчат, їхня динаміка (Сью, Джонсі). Особливості художньої мови новели, розповідач.





Домашнє завдання:  Переглянути відео; прочитати новелу "Останній листок". Характеристика образів Сью та Джонсі (у зошиті) . Скласти таблицю ( у зошиті): "Риси характеру Бермана"( позитивні і негативні). Скласти сенкан і дати відповідь на запитання (у зошиті): Настільки він відповідає вашим почуттям та враженням від твору О.Генрі?





9 клас
Урок 06.04
Тема:  Письмовий твір за творчістю Г. Ібсена та Б.Шоу

Домашнє завдання:  Написати (на вибір) творчу роботу (у зошиті):

1. Твір-есе за темою "Значення досконалого володіння мовою для успішного життя"( за твором Б.Шоу  та на основі особистих спостережень за сучасним життям).

2. Продовжіть історію Нори із п'єси Г. Ібсена "Ляльковий дім".




6 клас
Урок 07.04

Тема:  Джанні Родарі "Листівки з видами  міст". Листівки як символ широти світу і прагнення до його відкриття.




Домашнє завдання:   переглянути відео;  дати відповіді на запитання підручника. Написати твір мініатюру "Про що може розповісти листівка?"
 Виготовити листівку з видом українських міст і підготувати до неї коментар.




5 клас
Урок 07.04

Тема:  Марина Цвєтаєва "Книги в червоній палітурці". Образ ліричної героїні, котра любить читати. Роль літературних і музичних асоціацій у творі



Літературний диктант.
1. Яке саме найбільше захоплення було у Марини Цвєтаєвої?

2. У скільки років Марина почала писати вірші?

3.Яка рослина є символом творчості поетеси?
4. Ким мала стати за бажанням матері Марина?

5. Як звали сестру, з якою зростала Марина?
6. Який російський поет посідав особливе місце у житті поетеси?
7. В якому вірші Марина Цвєтаєва пише про своє захоплення в дитинстві читати книги?
8. Які книги любила читати в ранньому дитинстві Марина?
9. Яка назва першої книги Марини Цвєтаєвої?

10. Скільки відомо музично-поетичних творів на вірші Марини Цвєтаєвої?
11. Музику яких відомих композиторів виконувала мати М. Цвєтаєвої?
12. Хто перший оцінив вірші Марини Цвєтаєвої?



Домашнє завдання:  переглянути відео; опрацювати літературний диктант; характеристика ліричної героїні; виписати у зошит художні засоби.



7 клас
Урок 09.04
Тема:   РМ. Письмовий твір про любов до ближнього , її практичне втілення героями літератури


Домашнє завдання:  написати у зошиті творчу роботу на  тему:  "На прикладах прочитаних творів доведіть, що письменники одними з найкращих людських почуттів вважають самовіддане кохання, співчуття, милосердя."




8 клас
Урок 09.04

Тема:   Мольєр. Історія створення комедії "Міщанин-шляхтич". Тематика і проблематика твору, його загальнолюдське значення.









Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал у підручнику; заповнити таблицю у зошиті: "Особливості комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич"(Утілення правил класицизму в комедії. Порушення правил класицизму в комедії). Характеризувати образи комедії, підібрати цитати для характеристики образу Журдена; скласти кросворди до теми.






5 клас

Урок 10.04
Тема:  Сила творчої уяви Л.Керролл, М. Цвєтаєвої (Тестові завдання)

Виконання тестових завдань (виконуються завдання всіх рівнів)

Закінчи речення:
1. Казку «Аліса в Країні Див» створив … 
2. Прототипом головної героїні казки стала… 
3. Першим мешканцем Країни Див ,якого побачила Аліса був… 
4. Визначити жанр твору Л.Керролл «Аліса в Країні Див». 
5. У Підземеллі з’їдені фрукти, пиріжки, гриби, випиті рідини впливали на Алісу так, що вона… 
6. Яке саме найбільше захоплення було у Марини Цвєтаєвої? 
7. Вгадай героя за цитатою.
А) (?)почервоніла з люті і, хижо блимнувши очима, вереснула:
—    Відтяти їй голову! Відтя... 
Б) «Як вона любить з усього виводити мораль!» - подумала Аліса. Про кого ці слова. 
8. Доповни перелік фантастичного та реального у казці «Аліса в Країні Див».
Фантастичне                                                  Реальне
Країна Див                                               традиція пити чай
 …………………                                      …………………
………………..                                       ……………………..
9. На прикладі казки про Алісу напишіть міні- твір на одну із тем
А) Дива бувають чи ні?
Б) Мої найулюбленіші епізоди казки «Аліса в Країні Див»

В) Моя Країна Див


Домашнє завдання:  Виконати  завдання у зошиті (всіх рівнів)!





6 клас
Урок 10.04
Тема:  Рей Дуглас Бредбері "Усмішка". Тривога за руйнування духовних цінностей в оповіданні "Усмішка".

https://www.youtube.com/watch?v=UtKWdbMTUF8

https://www.youtube.com/watch?v=dws066gvgCE

https://www.youtube.com/watch?v=EgrtLnxJp0w

Домашнє завдання: переглянути відео; прочитати, прослухати  оповідання "Усмішка"; опрацювати матеріал підручника. Дати відповідь на запитання " Яка проблематика новели?"(запис у зошиті).Дібрати цитати для характеристики образу Тома. Підготувати повідомлення про Л. да Вінчі та його картину "Джоконда".( зробити запис у зошиті).






9 клас
Урок 10.04

Тема:   Шолом-Алейхем. "Тев'є-молочник". Тема історичного зламу, який пройшов крізь долю людини і народу на межі ХІХ - ХХ ст.

https://www.youtube.com/watch?v=VajeO8JWeCI






Домашнє завдання:  переглянути відео; опрацювати матеріал підручника с. 258-261, прочитати роман "Тев'є-молочник" с. 261 - 276(підручник), опрацювати запитання у підручнику с. 275- 276.




8 клас
Урок 13.04
Тема: Мольєр "Міщанин-шляхтич".Основні образи комедії( пан Журден, пані Журден, граф Дорант, графиня Дорімена, Клеонт ).

https://learningapps.org/5472045

https://learningapps.org/3430079

Домашнє завдання:  аналіз образної системи комедії; опрацювати матеріал підручника; виконати завдання за посиланням.



7 клас
Урок 13.04
Тема:   Герберт Джордж Уеллс. "Чарівна крамниця". Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі "Чарівна крамниця". "Дива" та їхнє сприймання персонажами.

https://www.youtube.com/watch?v=PP9qP3BE5Rw

https://www.youtube.com/watch?v=TgLjQJpqyhM

Домашнє завдання: переглянути відео; опрацювати матеріал підручника; прочитати новелу "Чарівна крамниця". Доведіть, що твір "Чарівна крамниця" - новела( запис у зошит). Визначте, що у творі Г.Уеллса реалістичне, а що - фантастичне. Заповніть таблицю (реальне; фантастичне) та (світ очима дитини; світ очима батька).




9 клас
Урок 13.04
Тема:   Шолом-Алейхем. "Тев'є-молочник". Образна система твору. Народний гумор.


Домашнє завдання:  скласти і заповнити таблицю у зошиті "Головні та другорядні герої твору"; характеристика героїв.





6 клас
Урок 14.04

Тема:  Рей Дуглас Бредбері "Усмішка".Образ Тома, його динаміка. Значення образу Джоконди для розкриття головної ідеї твору.






Домашнє завдання: переглянути відео; характеристика образу Тома( у зошиті). Творче завдання: Спробуйте "відтворити " думки Тома під час знищення городянами картини.(запис у зошиті).





5 клас
Урок 14.04

Тема:   Сучасна дитяча література. Сучасні книги українських та зарубіжних письменників для дітей. Дитячі персонажі в класичній і сучасній літературі: динаміка змін












Домашнє завдання:  опрацювати матеріал підручника "У колі добрих друзів", "Що таке класична та сучасна література".Переглянути відео. Знати імена сучасних письменників.




7 клас
Урок 16.04
Тема:  Герберт Джордж Уеллс. "Чарівна крамниця".Оповідач твору(батько). Особливості дитячого світу. Роль елементів фантастики.



Складання порівняльної таблиці «Світ Джипа та його батька»
Джип
Батько

Домашнє завдання: заповнити таблицю в зошиті; опрацювати матеріал підручника. Прослідкуйте зміну почуттів батька. Як змінюється стан хлопчика Джипа? (в зошиті).




8 клас
Урок 16.04
Тема:  Мольєр "Міщанин-шляхтич".Засоби комічного (гумор, сатира, іронія, сарказм).


Домашнє завдання: повторити терміни сатира, гумор, сарказм, іронія. Знайти в комедії приклади використання гумору, сатири, сарказму, іронії.(запис у зошиті); опрацювати матеріал підручника.





5 клас
Урок 17.04

Тема: Роальд Дал. Повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика".








Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; прочитати текст; опрацювати матеріал підручника.




6 клас
Урок 17.04

Тема:  Роберт Шеклі."Запах думки". Утвердження сили людської думки у творі. Духовне й фізичне випробування Кліві.






https://www.youtube.com/watch?v=r3y-w3h2HDA


Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал підручника; прочитати і прослухати за посиланням оповідання. Доведіть, що оповідання Р.Шеклі "Запах думки" можна віднести до фантастичної літератури.( запис у зошит). Дібрати матеріали для характеристики Лероя Кліві.





9 клас
Урок 17.04
Тема:  Шолом-Алейхем. "Тев'є-молочник". Філософські проблеми . Сучасні інтерпретації твору в театрі, кіно та інших видах мистецтва.




Складання анкети твору:
1. Автор: 
2. Назва твору: 
3. Роки написання: 
4. Жанр: 
5. Форма:
6.Літературний напрям: 
7. Тема: 
8. Ідея твору: 
9. Проблематика твору:
ü  Соціальні проблеми: 
ü  Психологічні проблеми: 
ü  Філософські проблеми: 
Морально-етичні:



Домашнє завдання:  заповнити у зошиті анкету твору. Дати відповідь на запитання: яка із проблем вам здається найважливішою? Свою відповідь обгрунтуйте ( у зошиті).





6 клас
Урок 21.04
Тема:    Роберт Шеклі."Запах думки".Роздуми автора про майбутнє людини та людства. Гуманістичний зміст оповідання - віра в перемогу людського розуму.


Виконати завдання і записати у зошит!


1     Інтерактивний прийом «Армрестлінг»
Завдання для гравців:
1.     Із названих якостей людей виділіть ті, що були притаманні Кліві: мудрість, мужність, щедрість, винахідливість, тактовність, витримка, відповідальність, ввічливість, чуйність, доброта, цілеспрямованість, хитрість, дисциплінованість, жорстокість, боягузливість, почуття гумору, пунктуальність.

2.     Запишіть пропущені у висловлюванні слова з довідки:
«хіба завдяки своєму …………………. й умінню …………………….. людина не була завжди і скрізь ………………… ?» ( Р.Шеклі).
Довідка: розуму, хитрості, винахідливості, працювати, пристосуватися, викручуватися, царем ситуації, королем становища, царем природи…

3.     Охарактеризуйте Кліві, як гарного працівника

4.      Доведіть, що оповідання Р.Шеклі «Запах думки» є наукова фантастика.

5.     Як ви вважаєте оповідання Р.Шеклі «Запах думки» - це утопія чи анти утопія? Чому?

6.     Вам  пощастило – ви переможець без запитання.

7. Інтерактивна вправа «Мозковий штурм»
Визначте головну думку оповідання «Запах думки»


8.     Скласти паспорт-анкету  героя твору
Паспорт-анкета героя оповідання Р. Шеклі «Запах думки» 
Ім’я героя

Твір, у якому він діє, автор

Професія

Місце, де відбуваються події

Екстремальна ситуація

Дії героя

Риси характеру героя


8.     Скласти пам’ятку, або написати лист пораду тому, хто опинився в нестандартній ситуації.

Або скласти план-характеристику Лероя Кліві.






5 клас
Урок 21.04
Тема:    Роальд Дал. Повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика".Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.


Домашнє завдання:
              1. Заповніть таблицю :    Розкажіть про героїв, їхні захоплення та уподобання; як ставляться батьки до своїх дітей, як їх виховують.
Персонаж
Портрет
Риси характеру
Батьки, родина
Агустус Глуп





Веруна Солт






Віолетта Борегард





Майк Тіві




Чарлі Бакет







2. Написати  творчу роботу "Що таке бідність, чому вона існує в сучасному світі?"





7 клас
Урок 23.04

Тема:   Рюноске Акутагава. "Павутинка". Майстер японської новели. Утілення ідеї про моральну справедливість у новелі "Павутинка".








Домашнє завдання:   переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал підручника, прочитати
 новелу. Підготувати повідомлення про Японію.




8 клас
Урок 23.04
Тема:    РМ. Написання твору за комедією комедії "Міщанин-шляхтич".


Теми для творів:

1. Над чим і над ким сміється Мольєр в комедії "Міщанин-шляхтич".
2. Чи легко стати шляхетною людиною (за комедією  Мольєра "Міщанин-шляхтич".) ?
3. Мій улюблений герой комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич".
4. Наскільки є актуальною в наш час  комедія  Мольєра "Міщанин-шляхтич".
5. Мої роздуми над сторінками комедії Мольєра "Міщанин-шляхтич".


Домашнє завдання:  Написати творчу роботу (на вибір) у зошит. 




5 клас
Урок 24.04

Тема:    Роальд Дал. Повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика".Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.




Домашнє завдання: переглянути відеоуроки. Дати відповідь на запитання ( із записом у зошит): Наскільки вам близькі проблеми, висвітлені у творі.





6 клас
Урок 24.04
Тема:   РМ. Письмова творча робота.


Теми творів:

1.  Яким я бачу майбутнє?
2. Подорож у майбутнє.

Домашнє завдання: написати у зошит творчу роботу.






9 клас
Урок 24.04

Тема: Рей Дуглас Бредбері. Тривога за майбутнє суспільства в  романі-антиутопії "451 градус  за Фаренгейтом". Тема знищення культури.









Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; штрихи до портрета Р. Д. Бредбері  записати у зошит. Прочитати роман.




8 клас
Урок 27.04
Тема:    Контрольна робота."Бароко. Класицизм".(Тестові завдання).

Контрольна робота 
Розділ «Бароко і класицизм»
Тести (4 бали)
1. Класицизм виник: А) у Франції; Б) в Англії;  В) в Іспанії;  Г) в Італії;
2. Закон трьох єдностей в драматургії класицизму - це єдність:
А) місця, часу, персонажа;  Б) місця, часу, дії; В) теми, персонажа, сюжету;   Г) місця, часу, сюжету;
3.  Сюжет комедії «Міщанин-шляхтич» ділиться на:  А) 4 дії;  Б) 5 дій;  В) 6 дій; Г) 7 дій;
4. Журден прагне одружитися з Доріменою тому, що:
А) кохає її;  Б) хоче привласнити її статки; 
В) має намір отримати дворянське звання;  Г) хоче жити в місті;
5. Сином турецького султана в комедії перевдягається:
А) Дорант;  Б) Клеонт; В) Ковєль;  Г) учитель музики;
6. Укажи значення слова «бароко»:
А) взірцевий, зразковий;  Б) дивний, химерний; В) новаторський, передовий;   Г) застарілий, забутий;
7. Укажи назву театру Мольєра
А) «Глобус»;  Б) «Театр Короля-Сонця»; Б) «Придворний театр»;   В) «Блискучий театр»;
8. Укажи представника літератури бароко:
А) Гомер; Б) Сапфо;  В) Лі Бо;  Г) Л. Гонгора;

Дайте відповіді на запитання: (4 бали)
1. У чому ще, крім навчання, намагається бути схожим на дворян пан Журден?
2. Як пані Журден ставиться до вигадок свого чоловіка?
3. Чому Журден забороняє своїй дочці одружитися з Клеонтом?
4. Як Клеонт і Ков’ель розігрують пана Журдена?

Напишіть короткий твір на одну із тем: (2 бали)
1. У чому я вбачаю актуальність твору Мольєра «Міщанин-шляхтич»?
2. Герой твору Мольєра «Міщанин-шляхтич», який мені найбільше сподобався.
3. Над чим мене змусила замислитися барокова поезія (на прикладі прочитаних творів)?
4. Над чим мене змусила замислитися класицистична поезія (на прикладі прочитаних творів)?

Домашнє завдання: виконати контрольну роботу у зошиті робочому !




7 клас
Урок 27.04
Тема:   Рюноске Акутагава. "Павутинка". Філософський зміст твору. Підтекст. Художні образи новели (Будда, Кандата).


1. Інтерактивна вправа. Уявіть себе Буддою. Як би ви повелись із Кандатою. Кому б ви допомагали, а кого б карали?
 2. Заповнити таблицю

Життя Кандати на землі
Перебування Кандати в пеклі










3. Завдання: намалюйте портрет Зла і портрет Добра. Дайте характеристику зовнішності доброї і злої людини.  Якого ж кольору добро?  Намалюйте словесний  «Портрет доброти»? 

Домашнє завдання:  виконати подані завдання 1-3 у зошиті.




9 клас
Урок 27.04
Тема:  Рей Дуглас Бредбері. "451 градус  за Фаренгейтом". Провідні мотиви твору - книги(читання), пожежі, тотального контролю, інакомисленя.



1. Аналіз тексту літературного твору (запис до зошитів)

2. За романом Рея Дуґласа Бредбері «451° за Фаренгейтом» заповніть схему , зробіть висновки.


Тематика
Жанр
Ознаки стилю

Домашнє завдання:  виконати завдання 1-2; підібрати цитатну характеристику до образів.(запис до зошитів).



6 клас
Урок 28.04
Тема:   Контрольна робота. "Поетичне бачення світу. Мацуо Басьо, Р.Бернес, Дж.Родарі. Образ майбутнього у літературі. Р.Бредбері, Р.Шеклі. (Тестові завдання).



 Контрольна робота "Поетичне бачення світу"

 (1-14 завдання – 7 балів)
Знайти правильну відповідь:
1.     Його ім.`я в перекладі з японської означає «банан».
а) Мацуо Басьо;            б) Р. Бернс;               в) Лонгфелло;           г) Дж. Родарі

2.     Майстер хайку.
а) Лонгфелло;                б) Дж. Родарі;           в) Р. Бернс;               г) Мацуо Басьо  
           
3.     Його поетичні твори близькі  до народних пісень.
а) Р. Бернс;                   б) Лонгфелло;             в) Мацуо Басьо;       г) Дж. Родарі
         
4.  З якою метою Гітчі-Маніто піднявся на вершину Гір скелястих?
а) щоб скликати народи на раду;         б) щоб подивитися на гарні простори;
б) щоб бути ближче до сонця;               г) щоб поговорити з вітром

5.  Хто зліпив Люльку Згоди та Миру?
а) Лонгфелло;                б) Гітчі-Маніто;     в) Мацуо Басьо;       г) Дж. Родарі

6.  Хто з поетів любив працювати на землі, навіть мав власну ферму?
а) Мацуо Басьо;            б) Р. Бернс;               в) Лонгфелло;           г) Дж. Родарі

7. У своїх поетичних творах він часто звертався до минулого Америки.
а) Мацуо Басьо;            б) Лонгфелло;           в) Р. Бернс;               г) Дж. Родарі

8. Хто автор цих рядків:
Ваша сила тільки в згоді,
А безсилля – в ворожнечі!
а) Лонгфелло;                б) Дж. Родарі;           в) Р. Бернс;               г) Мацуо Басьо


9. Для зображення  якої  пори року японські поети використовують такі слова та словосполучення: «зозуля», «злива», «спека», «прополювання рису»?
а) зима;                        б) весна;                     в) літо;                     г) осінь

10. Який художній засіб використовує автор у цих рядках:
Прощавайте, сині гори, білії сніги,
Прощавайте, темні звори й світлії луги.
а) алітерацію;             б) порівняння;            в) анафору;              г) метафору

11. Який художній засіб використовує автор у цих рядках:
І ясний величний голос,
Як потік, що з гір несеться,
Як потік, що пада в прірву,
Пролунав до всіх народів.
а) алітерацію;            б) порівняння;                в) уособлення;        г) метафору
  
12. Який вірш складається з трьох рядків?
а) поема;                    б) ода;                           в) хайку;                  г) рубаї

13.  Знайти відповідності:
                          Поет – країна
1) Мацуо Басьо                 а. Америка
2) Р. Бернс                        б. Японія
3       Лонгфелло                      в. Шотландія

14. Гітчі-Маніто з поеми Г. Логфелло «Пісня про Гайавату» -це…
а) великий дух;        б) мисливець;       в) верховний вождь.


15-16 завдання – 2 бали
15. Дайте визначення поняття «ліричний герой».

16. Дайте визначення поняття «хайку».
17 завдання – 3 бали

17. Напишіть твір-мініатюру на тему «Мій улюблений поетичний твір»

Домашнє завдання:   написати  контрольну роботу у робочі зошити !




5 клас

Урок 28.04
Тема:   Роальд Дал. Повість-казка "Чарлі і шоколадна фабрика". Доброта і щирість  головного героя.


1.  Написати  анкету героя (за поданою схемою на основі прочитаного твору):
1                  1.  Ім’я героя.
 2. Місце проживання .
 3. Матеріальні умови, в яких зростав.
 4. Сімейний стан.
5. Риси характеру.
 6. Ставлення до дорослих.

 7. Моє ставлення до героя.


2.Створіть візитну картку містера Віллі Вонки та Чарлі?
3.   Підготувати творчий проект-рекламу книги Р. Дала «Чарлі і шоколадна фабрика»

Домашнє завдання: виконати завдання 1-3(у зошиті).




7 клас
Урок 30.04
Тема: РМ. Культурні паралелі в текстах новел (біблійні мотиви в новелі "Дари волхвів" О.Генрі, зв'язок з японськими традиціями в новелі "Павутинка" Р. Акутагави).

Домашнє завдання:   виконайте одне із завдань. 1. На прикладах прочитаних творів доведіть, що людяність і здатність відчувати чужий біль не залежить від статків і соціального стану людини. 2. Складіть діалог Вільяма Леграна та Шерлока Холмса про методи їхнього розслідування.



8 клас
Урок 30.04
Тема:  Антуан де Сент-Екзюпері. "Маленький  принц". Філософськй зміст твору. Художні образи.

https://www.youtube.com/watch?v=TcKVxvC3RqY




Домашнє завдання:    переглянути відео, опрацювати матеріал підручника; прочитати казку.




7 клас
Урок 04.05
Тема:   Контрольна робота. Світова новела.(Тести).

Завдання 1 – 6 мають по чотири відповіді, серед яких лише ОДИН ПРАВИЛЬНИЙ. Виберіть правильну відповідь і запишіть її в зошит.
1.      Талановитими авторами новел НЕ були
А) Е.Гофман; б) К.Дойл; в) В Стефаник; г) А.Чехов
2. Який різновид новел порушує важливі питання сенсу буття людини?
А) гумористична; б) філософська; в) психологічна; г) фантастична
3. У новелі «Дари волхвів» Різдво є символом
А) любові; б) надії; в) безкорисливості; г) духовності
4. У творі Г.Уеллса «Чарівна крамниця» Джип сприйняв відвідування крамниці як
А) покарання батька; б) здійснення своїх мрій; в) прикрий випадок; г) звичайний епізод
5. Образ Будди у творі Р.Акутагави» Павутинка» уособлює
А) справедливість; б) терпеливість; в) покарання; г) любов
6. У 1935 році Кікуті Кан заснував премію імені
А) Г.Уеллса; б) О.генрі; в) Р.Акутагави; г) І.Такубоку

  Завдання 7- 9 передбачають установлення послідовності / відповідності. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ, і запишіть відповідь у зошит.
7. Встановіть сюжетну послідовність реплік в оповіданні Г.Уеллса «Чарівна крамниця».
   А «Тату, а мені ця крамниця подобається!»
   Б «Я хотів би купити своєму хлопчикові кілька простеньких іграшок»
   В «Якби вони не марширували, я б їх і не любив!»
   Г «А знаєш, ти славний хлопчик!»
8. Установіть відповідність між назвою твору і уривком.
   1 «Дари волхвів»               А «Небезпека минула. Ви перемогли»
   2 «Останній листок»         Б «У раю бралося до полудня»
   3 «Чарівна крамниця»       В «Ніхто не знає, сер, що ховається в людини за її
                                                      добропристойною подобою»
   4 «Павутинка»                   Г «Бідолаха, у двадцять два роки він мав годувати сім’ю!»
                                                Д « З тяжким серцем супроводив я свого приятеля»
9.  Установіть відповідність між персонажем і художньою деталлю
   1 Джип                                А один долар і 87 центів
   2 Сью                                   Б золотий годинник
   3 Берман                              В чисте полотно
   4 Делла                                Г штат Каліфорнія
                                                Д скляні кульки
                                                          
Завдання 10 - 12   відкритої форми.
10. Доведіть, що «Павутинка» Р.Акутагави – новела.
11. Які проблеми порушує Г.Уеллс у новелі «Чарівна крамниця»? Що взяли б ви з собою з чарівної крамниці? Поясніть, чому?
12. Твір (обсяг – до сторінки) за вивченими новелами на одну з тем.
       На які дива здатна любов?
       Як зберегти світло Різдва у своїй душі?
       Коли й кому потрібна павутинка?
       В чому сила і краса лотоса?


Домашнє завдання: виконати контрольну роботу (у зошит).




8 клас
Урок 04.05

Тема:  Антуан де Сент-Екзюпері. "Маленький  принц".Людські взаємини, моральні цінності в казці-притчі.








Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки; скласти таблицю або схему "Шлях Маленького принца у Всесвіті". Характеристика образів казки; виписати афоризми, пояснити їх(у зошиті).




9 клас
Урок 04.05

Тема: Рей Дуглас Бредбері. "451 градус  за Фаренгейтом". Натовп і влада. Важке прозріння особистості в тоталітарному суспільстві.







Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки та аналіз твору; підібрати цитатну характерисику до образів; скласти хакрактеристику образу(духовну еволюцію) Гая Монтега; створити паспорт твору. Написати твір-роздум "Яку книгу я б вивчив напам'ять, щоб передати нащадкам?"

Зберігати зошити з усіма виконаними завданнями !!!



5 клас
Урок 05.05

Тема: Туве Янсон. "Капелюх чарівника." Чарівність художнього світу твору.



https://www.youtube.com/watch?v=sEb1bUwrm6g


Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал підручника. Прочитати повість-казку "Капелюх чарівника". Творче завдання:  скласти правила щасливої родини.(запис у зошити).
Зберігати зошити з усіма виконаними завданнями !!!



6 клас
Урок 05.05

Тема: Астрід Анна Емілія Ліндгрен. Основні відомості про життя і творчість письменниці, популярність її творів у різних країнах. "Міо, мій Міо". Моральні цінності у творчості А. Ліндгрен.










Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки, опрацювати матеріал підручника. Прочитати повість .




7 клас
Урок 07.05
Тема:  Позакласне читання. Льюїс К. С."Хроніки Нарнії" ("Лев, Біла Відьма та Шафа").

https://www.youtube.com/watch?v=qfpiPXH0uD0

https://www.youtube.com/watch?v=TLN-2kWi7Rk

https://www.ukrlib.com.ua/world/printit.php?tid=8474

Домашнє завдання:  переглянути відео; прочитати за посиланням текст. Скласти 5 запитань до тексту(запис у зошит).
Зберігати зошити з усіма виконаними завданнями !!!




8 клас
Урок 07.05

Тема: Ричард Бах . "Чайка Джонатан Лівінгстон". Сюжет твору Р.Баха як філософська метафора людського буття. Алегоричні образи повісті. Утілення прагнення до високої мети в образі чайки Джонатан.












Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; прочитати повість-притчу;характеристика образу Джонатана. Знайти алегорії та ознаки притчі у творі (запис у зошиті).
Зберігати зошити з усіма виконаними завданнями !!!




5 клас
Урок 08.05

Тема:    Туве Янсон. "Капелюх чарівника." Чарівність художнього світу твору.





Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; скласти характеристику Мумі-троля. Визначити,  які художні засоби використовує письменниця для створення яскравих картин(приклад - художній засіб). (Запис у зошит).






6 клас
Урок 08.05

Тема:  Астрід Анна Емілія Ліндгрен. "Міо, мій Міо". Образи головних героїв. Перемога добра над злом.






Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; написати творчу роботу на тему: "Над чим змусила мене замислитися повість Астрід Анна Емілія Ліндгрен. "Міо, мій Міо"."





9 клас
Урок 08.05

Тема:  Гарпер Лі. "Убити пересмішника". Проблема входження молоді в дорослий світ, зіткнення із жорстокістю.

https://www.youtube.com/watch?v=ikeYTuZ5mQY



Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; прочитати роман.  Напишіть лист-звернення до українських видавців.Провідна думка:Чому  потрібно видати роман
«Убити пересмішника» українською?(Записи у зошит. Зошит зберігаємо!)




6 клас 
Урок 12.05
Тема: Контрольна робота. Сучасна література. 


Контрольна робота

Сучасна література

1.     1. Людей з оповідання  Р.Д.Бредбері«Усмішка» приваблювали на базарній площі...

2.      2.В оповіданні «Усмішка»  чотири поліцейські пильнували…

3. Кліві, герой оповідання Р. Шеклі «Запах думок», сів на планеті З-М-22, тому що...
4. Лерою   Кліві   (оповідання   Р.   Шеклі   «Запах   думок»)   вдалося перемогти звірів...
«Посередині країни підносилася гора, що займала майже всю територію, а довкола цієї гори, в якої було цілих дві верхівки: одна вище, інша нижче, вилися дороги і доріжки з крихітними мостами і тунелями» - це країна з твору «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» …
«…він не любив митися - як, втім, і всі хлопчики його віку. Він ніяк не міг узяти в толк, навіщо йому митися, якщо у нього чорна шкіра і все одно не видно, яка у нього шия — брудна або чиста» - це герой твору «Джим Ґудзик і машиніст Лукас» …
5. Фантастична література – це…
6. Кліві нагородили медаллю (оповідання Р. Шеклі «Запах думок»), тому що …
7. Р. Д. Бредбері та Р. Шеклі піднімають у своїх творах  проблеми …  (на прикладі вивчених творів).
8.  Конфлікт – це…
9. Висловте власну думку щодо майбутнього людства. Яким би ви хотіли його бачити? Аргументуйте свою думку

Домашнє завдання: написати контрольну роботу у зошиті.





5 клас
Урок 12.05
Тема:  Контрольна робота .Сучасна література.


1.Що таке світова література?
2.Чим відрізняється одне від одного:
Прислів’я та приказка. Наведи приклади.
3.Дайте визначення поняття «портрет у художньому творі».
Доповніть відповідь прикладами з вивчених творів.
4.Представниками яких країн є письменники:
Г.Х.Андерсен
М.Твен
М.Цвєтаєва
О.Уайльд
5.Установіть відповідність між творами і авторами:
«Соловейко»                                а.  Марк Твен
«Нічна пісня мандрівника»         б.  Дж.Кітс
«Пригоди Тома Сойєра»             в. Й.В.Гете
«Про коника та цвіркуна»           г. Г.Х.Андерсен

6.Розгорнута відповідь на одне із питань:
Яка книга дитячого письменника 20-21 ст. є твоєю найулюбленішою?
Дай стислу характеристику твоєму найулюбленішому літературному герою. Чим він сподобався тобі?


Домашнє завдвння: написати контрольну роботу.





7  клас
Урок 14.05

Тема:  Айзек Азімов. "Фах". Роздуми про майбутнє людини і людства.






Домашнє завдання:   переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал підручника. Знати зміст оповідання "Фах".





8 клас
Урок 14.05
Тема: Контрольна робота. 
Річна підсумкова контрольна робота
Рівень І (1 бал)

1.Слово «веди» означає:
а) читання;     б) духовне знання;  в) одкровення.
2. Що означає слово «Коран»?
а) радісна звістка;  б) слово Аллаха;  в) читання.
3. Скільки сур у Корані?
а) 44;  б) 144;  в) 114.
4. Антична література – це…
а) література стародавніх греків; б) література стародавніх римлян; в) література стародавніх греків та римлян.
5. У вірші Ду Фу «Пісня про хліб і шовк» протиставляється:
а) радість життя з коханою людиною  і туга самотності;
б) радощі мирного життя і злигодні війни;
в) щасливе життя хліборобів і злиденне життя ремісників.
6.Оберіть прізвища митців доби Ренесансу:
А) Сервантес, Рабле, Шекспір, Мікеланджело, Петрарка;
Б) Петрарка, Леонардо да Вінчі, Лі Бо, Ду Фу;
В) Овідій, Боккаччо, Омар Хайям, Данте.
7.П'єсу «Міщанин-шляхтич» створено за законами :
А) романтизму; б) реалізму; в) класицизму;
8. Кому належать слова: « Ти назавжди береш на себе відповідальність за тих, кого приручив»?
А) В.Шекспіру; б) Ж.Б. Мольєру; в) А. де Сент-Екзюпері.

Рівень ІІ (2 бали)

9. Кому присвячена алегорично-філософська повість Р.Баха «Чайка Джонатан Лівінгстон»?
10. Де й у кого на все життя закохався  Ф. Петрарка?

Рівень ІІІ (2 бали)

11. Яку книгу з програми  8 класу і чому я раджу прочитати всім людям.


Домашнє завдання: написати контрольну роботу.





5 клас
Урок 15.05

Тема:  Туве Янсон. "Капелюх чарівника."Персонажі твору , утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.








Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки; характеристика образів твору. (запис у зошити).





6 клас
Урок 15.05

Тема:   Міхаель Андреас  Гельмут Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас". Фантастична країна Усландія та її мешканці (король, Лукас, пан Ермель, пані Ваас).



https://www.youtube.com/watch?v=VtWw1S_W0NU




Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; прочитати повість. Дати відповідь на питання (письмово) "Які  моральні цінності є важливими для героїв твору?"




9 клас
Урок 15.05
Тема:   Річна підсумкова  контрольна робота.

Література ХХ – ХХІ ст. Життя, історія,
культура»
Рівень І.
Укажіть правильну відповідь (кожна правильна - 0, 5 б.)

1. Як головний герой Шолом-Алейхема «Тев’є-молочара» ставився до своїх
дочок?
а) Як до джерела збагачення;
б) як до великого тягаря;
в) байдуже;
г) з розумінням та любов’ю.
2. Тев’є підтримав старшу дочку в її небажанні виходити заміж за м’ясника тому,
що:
а) примітив для неї багатшого жениха;
б) здавна не любив рід м’ясника;
в) вважав, що одружуватися потрібно кохаючи;
г) боявся помсти душі дружини м’ясника.
3. Що означає назва твору Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом»?
а) Псевдонім головного героя;
б) температура, за якої може статися глобальна катастрофа на землі;
в) температура самозаймання паперу;
г) назва кав’ярні, де зазвичай відпочивали пожежники.
4.Хто змусив Гая Монтега замислитися над тим, що діється навколо?
А.Кларіс;
Б.Мілдред;
В.Фабер;
Г.Бітті.
5 . Назва книги, з якої автор використовує цитати до твору «Тев'є - молочник»
а) Коран
б) Веди
в) Біблія
г) Трипитака
6. З чого почалася справа Тев’є як молочника, за твором Шолом-Алейхема «Тев’є-
молочар»?
а) Узяв кредит у банку;
в) отримав великуспадщину;
б) з подарунків на знак вдячності;
г) допомогли багаті родичі.
7.Як ставилося оточення до героїні роману Р. Бредбері «451° за Фаренгейтом»
Кларисси Маклелен?
а) Як до дитини-індиго;
б) байдуже;

в) як до божевільної;
г) як до лідера.
8.Яким видом спорту займається Олівер Берретт: (за твором «Історія одного
кохання)
а) регбі;
б) волейболом;
в) футболом;
г) хокеєм.
9.Завданням пожежників у романі Р. Д. Бредбері «451° за Фаренгейтом» було:
а) гасіння пожеж;
б) спалення книг;
в) профілактична робота з пожежної безпеки серед населення;
г) покарання порушників протипожежної безпеки.
10. Установіть відповідність автор - твір
1. «451º за Фаренгейтом» а) Шолом- Алейхем
2. «Ляльковий дім» б) Бернард Шоу
3. «Тев'є-молочар» в) Рей Бредбері
4. « Пігмаліон» г) Генрік Ібсен
11. Зі світу, де живе Гай Монтег із твору Р. Д. Бредбері «451º за Фарингейтом»,
майже зникли….
а) дерева;
б) емоції;
в) різні хвороби;
г) дикі тварини.
12. Яким способом, на думку влади, з роману Р. Бредбері «451º за Фарингейтом»,
пожежники робили людей щасливими?
а) катали на пожежних машинах;
б) спалювали книги, щоб люди не думали;
в) гасили пожежі;
г) дарували їм вогнегасники.

ІІ рівень

Дати відповідь на запитання. ( За кожну правильну відповідь - 1 б.)
1. За твором Шолом-Алейхема «Тев’є-молочара» схарактеризуйте риси
єврейського народу.
2. Схарактеризуйте образ пожежника Монтега ( виховання, життя, світогляд та
його еволюція).
3. Чим вам подобається (не подобається) жанр наукової фантастики? Відповідь
обгрунтуйте.

ІІІ рівень

Написати твір на одну з тем
(обсяг 1 сторінка, максимальний бал – 3 бали):
1. «Актуальність роману Р.Бредбері « 451º за Фаренгейтом» сьогодні».

2. «Чому люди спалюють книжки»? (за романом Р. Д. Бредбері «451º за
Фаренгейтом»).
3. «Чи загрожує людству розвиток науки та техніки, бездумне споживання благ
цивілізації?»

4. Продовжіть історію героя твору Шолом-АлейхемаТев'є-молочара.


Домашнє завдання: написати контрольну роботу у зошити.





8 клас
Урок 18.05

Тема:  Ричард Бах . "Чайка Джонатан Лівінгстон".Художній конфлікт і можливість його подолання. Ознаки притчі у творі.





Домашнє завдання:   переглянути відеоуроки; скласти інформаційне гроно "Чайка Джонатан Лівінгстон". Написати міні  твір на тему «Досконалість немає меж».




7 клас
Урок 18.05

Тема: Айзек Азімов. "Фах".Образ Джорджа Плейтена. Проблема духовної реалізації людини. Розуміння сутності  культури  й освіти, призначення людини в сучасному світі. Утвердження сили людського інтелекту, самостійності мислення, творчої уяви, моральних цінностей.








Домашнє завдання: переглянути відеоуроки. Написати твір-роздум  на тему: "Оповідання "Фах" стало гімном людського розуму і прогнозом того, якою повинна була  бути  людина майбутнього.




9 клас
Урок 18.05

Тема:  Ерік Вольф Сігел. "Історія одного кохання". Розповідь про зворушливе і трагічне кохання студента, сина мільйонера, до дочки бідного італійського емігранта.





Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; опрацювати матеріал підручника с.277-279. Прочитати повість "Історія одного кохання" с. 279-299( в підручнику).





6 клас
Урок 19.05

Тема:  Міхаель Андреас  Гельмут Енде "Джим Гудзик і машиніст Лукас". Моральні цінності, що утверджуютьсяу творі(дружба, кохання, сім'я, повага до інших, любов до батьківщини).




1.     Встановити відповідність
Лукас                            король
Альфонс                       машиніст
Емма                             драконша
Лі Сі                              паротяг
Мальцан                       принцеса
2.     Гра «Впізнай героя»
Був невисоким і трішки повнуватим. Він носив робочий комбінезон і капелюх з козирком. Очі були синіми, як небо над Усландією в сонячний день, а обличчя і руки – майже зовсім чорними від масла і кіптяви. Крім того, в лівому вусі носив золоту сережку в формі кільця і курив товсту трубку. 
Носив капелюха з твердими крисами і зі складною парасолькою під рукою часто ходив на прогулянки. Жив він в звичайному домі і не мав ніякої визначеної професії. 
Щоки у неї були, як два рум’яних яблука. Жила вона в домі, де знаходилася крамниця. 
В домашньому халаті із червоного оксамиту і тапочках в шотландську клітинку, сидів і вів телефонні розмови. 
3. Скласти  діалог героїв, які є в творі, але до цього не були знайомі. Наприклад, король Усландії і Пінг Понг; напівдракон і  напіввелетень Тур Тур і т.д.


Домашнє завдання:   переглянути відеоурок; виконати завдання 1-3.(запис у зошит).




5 клас
Урок 19.05
Тема:   Туве Янсон. "Капелюх чарівника."Персонажі твору , утілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.

«Характеристика літературного героя»:

1.     Відомості про героя.


1.     Портрет героя.


2.     Вчинки героя.


4. Риси характеру.


5. Ставлення інших героїв.


6.  Ставлення автора.


7. Моє ставлення до героя




Домашнє завдання:   заповнити таблицю; написати міні твір на тему: "Коли б  у мене був чарівний капелюх, я б обов’язково…" ( запис у зошиті).




7 клас
Урок 21.05

Тема: Діана Віни Джонс. "Мандрівний Замок Хаула". Поєднання елементів казки та детективу у творі.





Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; прочитати оповідання; опрацювати матеріал підручника.






8 клас
Урок 21.05
Тема:   Барбара Космовська. "Буба". Художній світ Б. Космовської. Батьки - діти, діди - онуки.

https://www.youtube.com/watch?v=6gBw9P-yMnw

https://www.youtube.com/watch?v=FphHAFX5hgc

Домашнє завдання: переглянути відеоуроки за посиланням; прочитати повість; характеристика образів (запис у зошит).




5 клас
Урок 22.05
Тема: Представлення улюбленого твору сучасної дитячої літератури.


Домашнє завдання: написати твір "Над якими своїми недоліками я замислився , читаючи книги сучасної дитячої літератури".( у зошит).




6 клас
Урок 22.05
Тема:   РМ. Написання листа від імені літературного героя.


Домашнє завдання: написати лист від імені літературного героя (на ваш вибір) до свого сучасника або читача ( на матеріалі вивчених творів).( у зошит).





9 клас
Урок 22.05

Тема:   Ерік Вольф Сігел. "Історія одного кохання".  Проблеми життя і смерті, любові й відданості у творі.




Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки; опрацювати запитання у підручнику с.299; характеристика головних героїв твору.( запис у зошит).





8 клас
Урок 25.05

Тема:    Барбара Космовська. "Буба". Ідея поваги й любові до людини. Сімейні цінності у творі.






Домашнє завдання: переглянути відеоуроки; намалювати малюнки до твору. Написати лист авторові - Барбарі Космовській) (у зошиті). 




7 клас
Урок 25.05

Тема:    Діана Віни Джонс. "Мандрівний Замок Хаула".Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.






Домашнє завдання:  переглянути відеоуроки; заповнити таблицю ( Казкові елементи; елементи детективу). Творче завдання: написати власне фентезі (продовження пригод героїв після одного з поворотів сюжету або після закінчення твору. Можна, наприклад, уявити, що Софі через портал потрапила до нашого часу й вирушила в подорож на автомобілі  - будинку на колесах; описати , з якими людьми вона зустрілася, які краєвиди й що побачила, мандруючи нашим краєм, які пригоди з нею сталися.)




9 клас
Урок 25.05
Тема:  РМ. Написання рецензії на прочитаний  твір, книгу.

Рецензія — відгук, розбір та оцінка художнього (літературного, театрального, музичного, кінематографічного та ін.), наукового або науково-популярного твору; жанр літературної критики та газетно-журнальної публіцистики.


Ознайомлення з пам'яткою «Як писати рецензію»

1) Прочитайте твір (перегляньте кінофільм, відвідайте виставу), на який будете писати рецензію.
2) Визначте теми, що розвиває автор твору, який ви рецензуєте.
3) Прокоментуйте назву твору.
4) Висловіть свою думку про зміст твору, проблеми, які порушує автор, про ідею твору.
5) Напишіть, чи вважаєте ви проблеми, про які пише автор, актуальними в наш час; чи поділяєте ви точку зору автора на ці проблеми.
6) Розкажіть, у чому збігається чи не збігається ваше сприйняття предмета мовлення з авторським.
7) Відзначте мовленнєві засоби, які свідчать про своєрідність стилю автора.

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...


Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...
Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...

Презентація. "Допомога учням під час складання рецензії чи ...



Домашнє завдання: написати рецензію на прочитаний твір із зарубіжної літератури( запис у зошит).





5 клас
Урок 26.05
Тема:   Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Тож спробуємо ще раз пройти сходинками, що проклали для нас письменники і поети, літературні герої, з якими ми познайомились цього року

Індійська казка «Фарбований шакал»
1. Хто такий Чандарава?
2. Посаду головного радника отримав…
3. Палацовий сторож
4. Тигр був…
5. Одного разу від лютого голоду Чандарава забився у …
6. Чандараву роздерли за…
7. Як був покусаний Чандарава?
8. Як же цей пройдисвіт нас …
9. Ти будеш над усіма звірами…
10. Шакал шмигнув у дім…
Ганс Крістіан Андерсен «Соловей»
1. Володар Китаю.
2. Дорогоцінний камінь.
3. Розпорядження імператора.
4. На якому троні сидів імператор?
5. Імператор наказав, щоб пташка була при дворі…
6. Назва будь – кого.
7. Штучний соловей був подарунком від імператора…
8. Як потрібно було поводитися з штучною пташкою?
9. Скільки раз уночі мав право вилітати справжній соловей із палацу імператора?
10. Із яких китайських слів був твір, який написав капельмейстер про штучну пташку?
11. У коробці лежав маленький …(який?)виріб.

Домашнє завдання: дати письмово відповіді на запитання.




6 клас
Урок 26.05
Тема:  Узагальнення і систематизація вивченого матеріалу.

Мозковий штурм .
1. Значення слова «запопадливість» — …
2. Висміювання підлабузництва, чиношанування- це головна ідея оповідань… 
3. Деградація людської особистості як наслідок зосередженості на матеріальних цінностях і байдужості до інших людей — це тема повісті… 
4. Відродження людської душі завдяки переосмисленню свого життя — це ідея повісті… 
5. Антитеза використана як художній і композиційний прийом у творі… 
6. «Міф» у перекладі з грецької означає… 
7. Система фантастичних уявлень предків про світ і світобудову — це… 
8. Прометей у перекладі українською означає…
9. Уславлення цивілізації — одна із провідних ідей міфу… 
10. Ідея самопожертви заради людей втілена у образі… 
11. Улюблений герой стародавніх греків — це… 
12. Геракл у перекладі українською — означає…
13. Родоначальник жанру байки — це… 
14. Художній прийом, на якому побудована байка, — це… 
15. Осуд свавілля та насильства — головна ідея байки… 
16. Уславлення розуму та злагоди між людьми —головна ідея байки… 
17. Осуд безтурботності та легковажності — головна ідея байки…
18. Людська вада, яка висміюється у байці «Крук і лисиця», — це… 
19. «Алегорія» у перекладі з грецької — це… 
20. Найвідоміший французький байкар — … 
21. Художній прийом, покладений в основу побудови оповідання «Товстий і тонкий» А.Чехова, — …
22. Ім’я та по батькові російського байкаря Крилова — це… 



Домашнє завдання: дати письмово відповіді на запитання.




7 клас
Урок 28.05
Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Літературна вікторина « Відгадай літературного героя»
1. «Миловидий, з пружним і дебелим тільцем, Роб, як тільки міцно зіп’явся
на ноги, одразу й понад усе вподобав блукати з батьком по лісі. А коли
змужніла його рука, він навчився спритно натягувати лук і пускати
несхибну стрілу.» 
2. «Вона була висока на зріст і надзвичайно струнка. Ясні блакитні очі під густими темними бровами надавали їй особливого виразу, лагідного і водночас величного. Розкішне її волосся, каштаново-русяве на колір, було вигадливо завите у незчисленні пуклі..»
3. «Він швидко ліз між каменів, поблискуючи голим коліном. Він тільки тепер помітив порвані собакою штани і рани на нозі, що кровоточили. Утікач спішив, бо добре розумів, що німці піднімуть на ноги всю охорону і поліцію.» 
4. «Він почував себе напрочуд легко, йому здавалося, що за спиною виросли крила і він зараз здійметься у височінь і полетить. Усе подвір’я явилося в новому вигляді. Подвір’я — замок, дім — палац, він — принц, Бузя — принцеса. Колоди, звалені біля дому,— це кедри й буки, які згадуються в «Пісні пісень»
5. «Переглядаючи свої записи про більш як сімдесят пригод, які я вів протягом останніх восьми років, і вивчаючи методи свого друга, я бачу між них багато трагічних, кілька кумедних, чимало дивних, але не можу назвати бодай однієї банальної…» 
6. У свої сорок три роки він був досвідченим льотчиком, але польоти і досі приносили йому задоволення. На жаль, з цим було покінчено: після сорока про справжню льотну роботу належало забути. До того ж у нього не склалися стосунки з дружиною, а десятирічний син Деві був чужим і незрозумілим обом батькам.
7. «Я була поганим дівчиськом. Щось примусило цей останній листок залишитися там, де він є, щоб показати, яка я була противна..» 
8. «- Якби я був багатий,- сказав хлопчик , тикаючи пальчиком на "Яйце є - яйця нема", - то купив би собі он те. І оте. - Він показав на "Ляльку, що плаче, як жива". - І оце. - То був загадковий предмет, і називався він, як значилося на привабливому ярличку, "Купи й дивуй друзів". 

 Визначити власника речей
1) Щит із зображенням дуба, вирваного з коренем? 
2)Лук та стріли? 
3) Рукавичка? 
4. Кепка, люлька, лупа, скрипка? 
5) Мольберт, пензлі, фарба? 
6) Солдатики? 
7) Кінокамера? 
8) Волосся, гребінці? 
Рольова гра.
 Розповісти про героя твору, який найбільше сподобався,  від його імені.



Домашнє завдання: дати письмово відповіді на запитання.



8 клас
Урок 28.05
Тема: Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

    Інтелектуальна гра «Що? Де? Коли?» Античність та Відродження

1) Гомер в «Одіссеї» описує його так? «Він стоїть по горло у воді, але вода відступає від нього, як тільки він нахилить голову, щоб напитись; над ним висять гілки з прекрасними плодами, але як тільки він протягує до них руки, гілки відхиляються». Хто ж так мучиться? 
2) Кінь О.Македонського – Буцефал, Дон Кіхота – Росинант, за одним із міфів, крилатий кінь – Пегас. Що означає вираз «осідлати Пегаса?» 
3) Скажіть по-латині «людський».
4) Гомера давно вважають найвидатнішим письменником усіх часів, хоча він не написав жодного рядка. Усі твори Гомер тримав у пам’яті з тої простої причини… З якої? 
5) Її називали десятою музою, її профіль був викарбуваний на монетах, а сама вона стала першою в світі жінкою-поетесою. Назвіть її. 
6) У трагедії «Ромео і Джульєтта» Шекспір згадує випадок, що дійсно мав місце в англійському парламенті, в палаті лордів, коли члени цієї палати не змогли поміститися в своїх старовинних кріслах, тому їх довелося розширити. Що ж стало причиною цього?
7) Дивна і непроста доля цієї фрески Леонардо да Вінчі, над якою він працював три роки. Декілька разів вона постраждала від повені; був час, коли наполеонівські солдати влаштували у трапезній стайню і проломлювали в стінах проходи для коней. Через чотири століття монастир був повністю зруйнований бомбою. На диво, лишилася лише одна стіна з відомою на увесь світ фрескою. А скільки чоловік зображено на цій фресці, якщо вона відображає момент, коли Ісус Христос промовив: «Один із вас зрадить мене…?» 
8) Усім відома ворожнеча Монтеккі і Каулетті в п’єсі В.Шекспіра «Ромео і Джульєтта». Але ворогували не лише представники цих родин, а й їх слуги. А тепер дайте відповідь , навіщо в 1 сцені 1 акту Самсон, слуга Капулетті, при зустрічі з Абрамом, слугою Монтеккі, починає гризти ніготь великого пальця? 
9) Назвіть хоч одну «козлячу пісню» того, хто «потрясає списом». 
10) Стоячи на колінах перед інквізицією, великий італійський фізик, механік, астроном епохи Відродження Галілео Галілей зрікся своїх поглядів. За легендою, після зречення Галілей сказав фразу, що стала крилатою. Скажіть її ви. 
11) Чому студенти одного з факультетів університету епохи Відродження з нетерпінням чекали смертної кари злочинців?
12) Нині ця книга є другою після «Біблії», що перекладена найбільшою кількістю мов. Назвіть її. 


Домашнє завдання: дати письмово відповіді на запитання.



9 клас
Урок 29.05
Тема:  Узагальнення і систематизація навчального матеріалу.

Встановити ім’я героя та дати йому характеристику.
1. Герой натворить багато злих справ і ледь не позбавить життя й не розіб’є щастя багатьох ентузіастів. 
2. Герой втратив усе: країну, військо, можливість усе відродити, адже життя його добігало до кінця. 
3. Він привернув до себе увагу не лише як людина із столиці а й як неодружений чоловік, тобто вигідна партія для дівчат на порі. 
4. Автор безмежно співчуває своєму герою і тим самим різко засуджуючи бездушну бюрократичну машину, для якої людини немає-є лише чин. 
5. Героя ніби переслідує лиха доля: його стосунки з людьми роблять їх лише нещасними.
6. Розумний, хазяйновитий, спостережливий чоловік, справи якого процвітають, який має гарну чесну сім’ю,раптом перетворюється мало не на блазня. 
7. Чиста, безхитрісна дівчина, яка стала жертвою диявольської спокуси.
8. Герой сам зробив себе справжньою людиною, стримавши свої інстинкти й забаганки. 
Презентація портретної галереї письменників,твори яких вивчалися в 9 класі.
Робата над цитатами:

1. «По-правді, я не знаю, чи заслужив я, щоб після моєї смерті мою труну прикрасили лавровим вінком. Проте на цю труну ви повинні покласти меч, тому що я був хоробрим солдатом у війні за звільнення людства». 

2. «У кожному слові безодня простору, кожне слово неосяжне». 
3. «Наважтеся мислити самостiйно». 
4. «Неможливо увесь час бути героєм, але завжди можна залишатися людиною». 
5. «Той, хто не любить своєї країни, нічого любити не може». 



Домашнє завдання: дати письмово відповіді на запитання.



Читання хороших книг - це розмова з найкращими людьми минулих часів і до того ж така розмова, коли вони повідомляють нам тільки найкращі свої думки. 
Рене Декарт
Дорогі діти!

    Пропоную вам літературу на літо!                                        

Читання – спосіб засвоєння життєво важливої інформації, запорука успішної інтеграції особистості у світову культуру, у систему тих цінностей, норм, традицій, які характеризують суспільство. Уміння читати можна вважати не метою, а засобом для здобуття гарної освіти, а відтак – вищого соціального статусу, вищої якості життя. 


Список літератури на літо


Для  6 класу

  • Грецькі міфи: «Міф про Прометея», «Міфи про Геракла», «Дедал і Ікар», «Нарцис», «Пігмаліон і Галатея», «Орфей і Еврідіка», «Деметра і Персефона»
  • Індійські міфи: «Творення», «Про створення ночі», «Про потоп», «Про золоті часи»
  • Єгипетські міфи: «Ра та Апоп», «Міф про те, як Тефнут покинула Єгипет»
  • Жуль Верн. «П’ятнадцятирічний капітан» або Роберт Стівенсон «Острів скарбів» (1 твір за вибором вчителя)
  • Чарльз Діккенс. «Різдвяна пісня в прозі»
  • Микола Гоголь. «Ніч перед Різдвом»
  • Антон Чехов. «Хамелеон», «Товстий і тонкий»
  • Джек Лондон. «Жага до життя»
  • Володимир Короленко «Сліпий музикант»
  • Джанні Родарі «Листівки з видами міст»
  • Рей Бредбері. «Усмішка»
  • Роберт Шеклі. «Запах думок»
  • Астрід Ліндгрен. «Міо, мій Міо»
  • Міхаель Енде. «Джим Ґудзик і машиніст Лукас»
  • Крістіна Нестлінгер. «Конрад, або Дитина з бляшанки»

  • Для 7 класу
  • «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник»
  • «Як Робін Гуд став розбійником» або «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном «Король Лір і його дочки»
  • Фрідріх Шиллер. «Рукавичка»
  • Роберт Стівенсон. «Вересковий мед»
  • Адам Міцкевич. «Світязь»
  • Вальтер Скотт. «Айвенго»
  • Василь Биков. «Альпійська балада»
  • Джеймс Олдрідж. «Останній дюйм»
  • Олександр Грін «Пурпурові вітрила»
  • Едгар По «Золотий жук»
  • Артур Конан Дойль. «Пістрява стрічка», «Спілка рудих»
  • О’Генрі. «Останній листок», «Дари волхвів»
  • Герберт Уелс. «Чарівна крамниця»
  • Рюноске Акутагава. «Павутинка»
  • Айзек Азімов. «Фах»
  • Діана Джонс. «Мандрівний замок Хаула»
  • Корнелія Функе. «Чорнильне серце»
    Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv

  • Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv

Для 8 класу

  • Біблія. Старий заповіт (Створення світу. Каїн і Авель. 10 заповідей). Новий заповіт (Євангеліє)
  • Міфи троянського циклу
  • Гомер. «Іліада»
  • Есхіл. «Прометей закутий»
  • Публій Вергілій Марон. «Енеїда»
  • Публій Овідій Назон. «Метаморфози»
  • «Пісня про Роланда»
  • Вільям Шекспір. «Ромео і Джульєтта»
  • Мігель де Сервантес. «Дон Кіхот» (1 частина)
  • Мольєр. «Міщанин-шляхтич»
  • Антуан де Сент-Екзюпері. «Маленький принц»
  • Річард Бах. «Чайка Джонатан Лівінгстон»
  • Барбара Космовська. «Буба», «Буба: мертвий сезон»
  • Марина Аромштам. «Коли відпочивають янголи»


  • Для 9 класу
  • Олександр Пушкін. «Євгеній Онєгін»
  • Михайло Лермонтов. «Герой нашого часу»
  • Оноре де Бальзак. «Гобсек»
  • Микола Гоголь. «Шинель»
  • Федір Достоєвський. «Хлопчик у Христа на ялинці»
  • Генрік Ібсен. «Ляльковий дім»
  • Бернард Шоу. «Пігмаліон»
  • Михайло Булгаков. «Собаче серце»
  • Шолом-Алейхем. «Тев'є-молочар»
  • Рей Бредбері. «451 градус по Фаренгейту»
  • Гарпер Лі. «Убити пересмішника»
  • Ерік Сігел. «Історія одного кохання»


  • Для 10 класу
  • Стендаль «Червоне і чорне»
  • Оноре де Бальзак “Гобсек”
  • Федір Достоєвський «Злочин і кара».
  • Лев Толстой «Анна Кареніна» (Том 1, Том 2)
  • Волт Вітмен Збірка “Листя трави" - "Пісня про себе"
  • Шарль Бодлер «Альбатрос», «Відповідності», «Вечорова гармонія».
  • Поль Верлен “Забуті арієти», “Так тихо серце плаче...”, “Поетичне мистецтво”.
  • Артюр Рембо “Відчуття”, “П’яний корабель”, “Голосівки”.
  • Оскар Уайльд «Портрет Доріана Грея»
    Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv

  • Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv

  • Детальніше: http://school16.org/spisok-tvoriv-zarubizhnoyi-literaturi-na-lito-dlya-uchniv-5-11-h-klasiv

Немає коментарів:

Дописати коментар